Saturday, May 2, 2009

sungguh...aku syg padamu!

tidak tahu mengapa hatiku ini meronta- ronta...
saat membaca blog sahabatku yg jauh di mata..
kata-katanya yg bagaikn membawa bersama rohnya padaku..
sungguh aku rindu padamu duhai sahabat...!

tidak tahu mengapa hatiku ini meronta- ronta..
ingin ku luahkn kata2 yg sudah lama terpendam di dlm hatiku..
namun..
aku takut..
aku khuatir..
kata2 ku...
nasihatku akan membuatkn engkau terguris..

tetapi...
hatiku seolah2 memujuk...
ISLAM itu agama yg berupa NASIHAT...
maka, berikanlah nasihat itu selalu...

sahabat..
sungguh...aku sayang padamu...
aku tidak mahu engkau tergolong dlm golongan org2 yg rugi..
membazirkn masa dgn perkara2 yg bakal menjadi penghalang antara engkau dan PenciptaMu...
sungguh..
benar..
aku tidak sempurna...
aku masih byk kekurangan...
namun, izinkn aku menasihati dirimu...
aku takut engkau khayal dek cinta manusia yg tidak berkekalan...
yg akhirnya mungkin bakal mengecewakn mu...

sahabat...
sungguh...kerana aku cinta padamu...
ingin ku lontarkn kata2 hati ini padamu...
bukan kerana tanggungjawab...
namun, kerana sygku padamu...
aku sangat2 menyayangi dirimu...
aku benar2 menyayangi dirimu...

ya ALLAH, kurniakanlah aku kekuatan dlm Ad Deen Mu...berikanlah aku tarbiyyah dan cinta dariMu...dan cinta org2 yg mencintai diriMu...permudahknlah urusan ku dan sahabat2ku...

~monolog dalaman diri yg sntiasa meronta- ronta utk diluahkn~


No comments: