Saturday, May 9, 2009

buat naqibahku...



alhamdulillah...selesai sudah picnic bersama- sama ssters M2 td. syukur kerana diberi peluang utk bertaaruf bersama mereka, lebih mengenali saudara2 seIslam kita di sana walaupon bukan berada di satu universiti yg sama. jazakillah buat penganjur yg mengajak kami pelajar M1 join sama! =)

hmm..tp post nih bukan nk cte mngenai picnic td. tp terasa teringin ingin meluahkn sesuatu kpd seseorg. teringat satu ayat yg aku tak sangka apabila naqibah aku ungkapkan, secara tiba2 airmata aku mengalir..

"hmm..sebenarnya, insyaALLAH akk akan bernikah bulan 8 nih. jgn bgtau sesape dulu yek psl bnde nih."

scr spontan ttbe airmata aku mengalir. ya ALLAH, kenapa dgn aku nih? bnde gembira sepatutnya kenela hepy. insyaALLAH, 8.8 nih, setahun dah akk bernikah! farahin hepy utk akk!

teringat kata2 aku kpd ahli usrah aku td..

"hmm...senanyer farahin nk luah, tahun nih, terasa mcm usrah farahin dh tak mcm tahun lepas. tak taula. dh lame farahin rase. farahin rase cam waktu tuh terhad utk kita bersama- sama. terasa spt byk dh tanggungjawab msg2. "

mgkin aku ttbe terluahkn perkara ini cz kerinduan terhadap naqibahku yg sudah seminggu tak bersua muka.huhu..farahin rindu akk!

tp bukan bermaksud utk meluahkn kata2 itu kerana aku sedih atau kecewa atau perasaan yg seangkatan dgnnya. juz aku sudah terasa, umurku semakin meningkat, tanggungjawab yg perlu dipikul semakin berat. dan aku seharusnya mampu menghadapi pelbagai masalah dgn sendirinya. aku harus menjadi lebih matang. tidak spt tahun lalu. bila mana aku sdeyh, aku down. bila aku msg naqibahku, terus mendapat panggilan daripada dia. owh rindunyer farahin pd waktu dulu!

lagi setahun, tak pasti aku akan seusrah lagi dgn naqibahku itu atau tidak. but, aku punya 1 tahun saja lagi utk sering berjumpa dengan dia. cz dia dh nak grad. dan aku? terus berada di sini. perlu utk meneruskn perjuangan yg harus diteruskn demi kegemilangan ISLAM yg aku impikan. adakalanya aku rindu sgt2 pada waktu dulu, sehinggakn aku baca balik semua msg2 yg naqibahku beri pd waktu dulu di handphone lame. farahin takkn buang msg2 tuh cz kata2 tuh byk ubat semangat farahin..

masing2 sudah ada tanggungjawab yg perlu dipikul. semakin lama semakin berat. bertambah dgn final yg semakin dekat, mgkin kesibukan menghadapi exam membatasi waktu kita utk bertemu. namun farahin yakin, dlm kesibukan kita prepare utk exam tuh, ukhuwwah kita akn tetap utuh!

teringat pula di awal pernikahan dia, aku terkadang menangis bila mana msg ym aku tak dibalas.huhu...terasa kelakar pula bile mngenangkn perkara itu. terkadang aku jeles ngn zauj nya. haha...(terlebih perasaan pula)..hmm, tapi takpela, itu mmbuktikn, syg itu sgt2 utuh buat akk! ini bukan taksub naqibah yek! taksub laen! sayang laen!

ok..tu sahaja luahan hati farahin ptg nih buat akk. akk, stad elok2 yek. moga ALLAH berkati usaha akk dan zauj. moga ALLAH sentiasa limpahkn nikmatNya yg barakah kpd akk dan zauj. juga mawaddah dan sakinah dlm rumahtangga akk! gudluck akk!

~farahin yg sentiasa merindui akk..hehe..jiwang la post nih~


10 comments:

lea yana@Dr.Nur Liyana said...

wah farahin..
sweet2...
rse sayu la plak..
hmm..=)

Nur Farahin Abdul Arif said...

hehe...arini ari mmg sweet saje kat hati nih..hehe...mgkin kerana rindu sgt kat umah kot..hehe..ade pulak itu kaitannyer..hehe...

Anonymous said...

"teringat kata2 aku kpd ahli usrah aku td.."

"hmm...senanyer farahin nk luah, tahun nih, terasa mcm usrah farahin dh tak mcm tahun lepas. tak taula. dh lame farahin rase. farahin rase cam waktu tuh terhad utk kita bersama- sama. terasa spt byk dh tanggungjawab msg2"

huhu,time paen ckp nie sy dan elle berada di tmpt kejadian~

setuju sgt!~makin meningkat usia..makin bertambahlah t/jwb,dan semoga makin bertambah juga amal;))

fahna~

Nur Farahin Abdul Arif said...

ala...fahna syhweet!!!!!!haha....jazakillah fahna!syg kamu sgt2!

baiz said...

salam farahin..
alahhh.. sweetnyer.
bestnyer dyhJ ada anak usrah dia syg dia mcm ni... huhu..
tu lah.. sy phm jer perasaan dyhJ yg sedih bila x sempat bls mesej awak tuh.. takperlah.. awak salurkan lah balik rs sayang yg awak dpt tuh pada anak2 usrah awak pulak.. sayang kita yg Allah bg nie special kan.. susah nak dapat atau rasai kalau kita x berada di dalamnya..

Nur Farahin Abdul Arif said...

huhu...jzkk kk baiz! akk, esok akk sampaikn kan? moga ALLAH pemudahkn urusan akk yek! =)

akak said...

kerana Allah, kita bertemu,
kerana Allah, hati kita bersatu,
kerana Allah, kita berkongsi 'sesuatu',
'sesuatu' yang diberi oleh Allah,
'sesuatu' yang tiada nilainya,
'sesuatu' yang tidak akan dapat, jika kita tidak mencarinya,

kini Dia telah memilih kita,
untuk bersama-sama,
menyalakan cahaya Ad-din di bumi Tsar ini,
bersyukur padaNya..
kerana Dia telah menemukan kita se'keluarga',

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah
jazakallahukhayrankathira farahin
akk speechless...

" dan Dia (Allah) yang mempersatukan hati mereka (orang yang beriman).
Walaupun kamu menginfakkan semua kekayaan yang berada di bumi,
nescaya kamu tidak akan dapat mempersatukan hati mereka,
tapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh Dia Mahaperkasa Mahabijaksana. "
~always be my favourite verse from surah Al-Anfal 8: 63

Nur Farahin Abdul Arif said...

huhu..akk...farahin pon speechless...hmm..

Anonymous said...

alhamdulillah3x

tu dia kak dayah..sy pon speechless

~fahna lagi~!

Miza Salleh said...

sebaik-baiknya, letakkan pergantungan kita pada Yg Kekal Abadi,kepada Yang Takkan Binasa, baru la tak sedih...