Saturday, May 2, 2009

demi masa..


dengan nama Tuhan Yg Maha Mengetahui setiap yg berada di dlm hati manusia....

ya ALLAH....
setiap pagi, ketika bertemu dgnMu..
ku bacakan Al 'Asr itu...
ku harapkn agar diri ini sentiasa beringat..
bahawa aku sentiasa berada dlm kerugian...
bahwa aku sentiasa berada dlm kebodohan...
melainkn manusia yg mmbuat kebajikan...
berpesan2 pd kebenaran...
dan jua pada kesabaran...

masa dan setiap nafas yg Kau berikn..
akan dipersoalkn semula di akhirat kelak..
lantas hatiku menangis..
takut dan cinta padaMu bersatu..
adakah aku di antara org2 yg mahu Kau lihat dan tunggu wajahnya di akhirat nnti?

Tuhan Yg Memelihara dan Raja segala cinta,
hanya padaMu Aku serahkn hidup matiku,
peringtknlah aku agar aku tidak tersasar dari jalanMu ini..
kurniakn aku cintaMu yg tak pernah mengecewaknku...
kurniakn aku cintaMu yg sentiasa mmbahagiaknku...
kurniakan aku hati yg khayal dibuai rasa cintaMu..

~byknyer masa terbuang tanpa kita sedari...renungn buat diri dan sahabat2..:'(

2 comments:

Anonymous said...

salam~~~
helo A'in....lyan blog jgk ghupernyer...

cahayakegiranganku said...

wslm faizza...
dh lame dah..
hehe...
amikla ape2 yg baek...