Monday, May 18, 2009

riang ria Kuzmin...

dengan nama ALLAH Tuhan Yg tidak jemu memberikan perhatian dan kasih sygNya pada kita...
puji- pujian dan selawat junjungan buat Rasulullah SAW yg merupakan qudwah hasanah kita...

alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.....
walaupun emosi masih tidak berapa menentu kerana exam yg semakin menghampiri dan semakin byk tak dicover lagi, tp hati ini sgt2 tergerak utk mencotet di blog ini..

sungguh, perancangn dan perancangan ALLAH susun itu sgt2 cantik! alhamdulillah, semalam kami seusrah berusrah dan bermalam di hostel Kahov. dari awal mula majlis usrah, kuliah 7 minit yg disampaikn oleh eliza bertajuk tentang KASIH SYG. dan kemudian, kami tilawah dan tadabbur surah Ar Rahman. tersentuh sekali lagi dengan topik kasih sayang dengan surah ini..

"Semua yang ada di langit dan bumi selalu meminta kepadaNya. Setiap waktu Dia dalam kesibukan,Maka nikmat Rabb-mu yang manakah yang kamu dustakan?Kami akan memperhatikan sepenuhnya kepadamu hai manusia dan jin.Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?"(55:29-31)

tersentuh sangat2..ALLAH sgt2 sibuk namun setiap permintaan kita, sentiasa DIA dengar. cuba kalau kita dengan org yg paling sayang, adakalanya, di saat- saat kita sangat2 memerlukan dia, dan mungkin pada waktu itu dia sibuk, adakah dia akan dengar dengan baik setiap luahan hati kita? Adakah dia akan mmpu memberikan nasihat atau2 kata2 yg terbaek buat kita? namun ALLAH..walau sesibuk manapon DIA, DIA tetap di sisi kita selalu. tanpa kenal erti sibuk. dan DIA juga memperhatikan kita sepenuhnya. adakah wujud insan di dunia ini yg mampu mempehatikan kita sepenuhnya seperti mana yg ALLAH lakukan kepada kita? huhu..reflex kepada diri sendiri semula, sejauh manakah kasih syg kita kepada ALLAH? sejauh manakah kita benar2 melakukan pengorbanan untuk menggembirakan hati ALLAH? sejauh manakah kita memberikan perhatian kita kepada ALLAH?

kemudian, kami tido bersama- sama walaupon usrah belum selesai lagi dek mata semua yg sudah mengantuk. dan pada mlm itu, alhamdulillah diri ini sempat tido utk 2 jam sahaja.walaupon mata ini sangat2 penat dan letih, tapi terasa semangat dan kegembiraan yg timbul di dalam hati apabila melihat sahabat2 sama- sama bangun qiyyam, membaca maathurat bersama- sama, terasa seperti di berlin kembali! alangkah bestnya andai dapat sebilik ngn sume. kemudian kami menyambung usrah kembali dan bersiap- siap utk ke kuzmin.

sesampainya di kuzmin, mendengar sedikit kata- kata aluan daripada kk fida, sekali lagi disentuh soal KASIH SAYANG. cantiknya perancangan ALLAH! tersusun elok sume itu, alhamdulillah. dan walaupon badan sy letih, penat dan sakit- sakit dek main yg macam tak ingat dunia, tp hepy sebab dpt berjumpa dan berkongsi dengan ssters laen tentang banyk perkara. dapat berkenalan dengan ssters MAI. alhamdulillah, RIANG RIA KUZMIN mmg best!








~entry kali ni agak kusut dek exam yg semakin dekat..~

p/s:for usrati; jangan lupe 'projek baru' kita yek..selamat bermujahadah semua!=)

No comments: