Monday, November 17, 2008

rindu ukhuwwah itu!!!!!!

alhamdulillah..semalam selesai jugak daurah DF..walaupon dlm bilik yg kecik, tp alhamdulillah...memang pada mulanya, takut gak if sakit kepala tak ilang2 lagi. tapi sy kuatkan gak semangat utk ke kahov dan cuba utk melawan perasaan dan sakit kepala tuh..sy nak sgt2 jumpa ssters..tgk semangat ssters..n sy yakin ngn tengok semangat mereka sy akan sembuh..alhamdulillah, bila jumpa mereka, seolah2 sy seperti dah sembuh fully...but batuk n selesema tuh mmg tak boleh nak cover la..rindu sgt2 suasana daurah itu...sy rndu sgt2!!!

yg mmbuatkan sy tergerak utk menulis pada pagi hari b4 ke lecture histology ni, bukan utk berkongsi tentang pe sy dapat semalam..namun, kerana tiba- tiba sy teringatkan apa yg sahabat sy, iman cakap kat sy semalam...

dlm perjalanan balik tuh...

farahin: so, amacam iman??budak2 yugo??ada peningkatan tak ye??

iman: hmm, camtula. n aku lom lagi smpaikan yg betul2 serius lagi. ko paham2 jela aku kan happening. suka wat2 lawak. nnti bila aku tgk dorg dah ada peningkatan, insyaALLAH aku akan smpaikn la serius2..hehe...

farahin: owh, ok iman..aku dgr ko byk bg dorg homework ek??

iman: takla..aku bg cket je..

farahin: tp ok jer iman..aku suke tgk dorg carik2 kat internet psl hal2 agama nih..alhamdulillah...hepy aku..

dah sampai kat pintu metro kahov..

iman: ok farahin..weyh...ko jaga budak2 aku elok2 tau..(sambil menumbuk bahu sy)

farahin: insyaALLAH iman...ko pun k..jaga budak2 yugo utk aku tau...(membalas tumbukannyer~tumbukan manja k)

iman: hehe...ok farahin..insyaALLAH..jaga diri baik2 ye farahin..

farahin: insyaALLAH iman...doakan aku selalu k...

then, sy pun bersalam- salaman ngn kk aisyah, farahdiba..after lafazkan salam dan mmberi pandangan terakhir, kamipun bergegas masuk ke metro cz takut ade cam mamat rusia pelik kat situ..balik2 sampai hostel jer, ada celebration besday my classmate..yg mane sy pon dah bosan tgk muka dia..cz dari form 1 smpai la skang still sekelas..hmm, hepy birthday luqman!!!

pagi nih, bila sy tgk balik vdei las tas aluni, ttbe hati sy tersentuh sgt2 dan airmata ngalir...hmm, tak salahkan ngalirkan airmata kerana perjuangan ni??hmm..dan ttbe sy rindu sgt2 kat mereka...rndu sgt2 kat sume ssters..walaupon jap lagi dah nak jumpe, tapi sy ttbe rindu sgt2...hmm..YA ALLAH.kekalkanlah tautan hati kami ini YA ALLAH..jgnlah Kau biarkan kami berpecah belah...amiin...

No comments: