Tuesday, November 4, 2008

lemahnyer diriku..

Ya Allah..lemahnya hambaMu ini..lemahnya diriku..mengapa aku tidak mmpu utk mengawal airmata dari terus mengalir..mengapa lemah sangat hambaMu ini…

Ya Allah..terlalu manjakah aku??terlalu manjakah aku sehinggakan aku selalu memnta bantuan org lain di dlm urusan dunia ku??

Ya Allah…terkadang hatiku cemburu..terkadang hatiku meronta..pabila melihat kawan- kawan lain sedang berehat- rehat..dapat mencari hiburan di laptop..sedangkan aku???masih banyak lagi urusan yg belum diselesaikan..masih banyak lagi urusan yg masih belum abes difikirkan..namun, aku tahu..tiap apa yg aku lakukan..tiap apa yg aku fikirkn..itulah hiburanku..itulah kerehatan ku..itulah ketenangan ku..dan aku pasti, kerehatan sebenar bagi manusia adalah di syurga..bukan di dunia..

Ya Allah..terkadang hatiku bimbang..trkadang aku gusar..pabila melihat kgkwanku dapat belajar di saat aku sedang mlaksanakan tanggungjawabku..aku bimbang aku tidak punya masa utk stad seperti mereka..namun aku tahu…Engkau sentiasa memberikanku masa itu..masa itu tetap ada..Cuma ianya terletak pada diriku samada utk pandai menghargainya ataupon tidak..samada benar2 aku gunakannya dan manfaatkannya atau tidak…biarpon aku tahu, tanggungjawab yg ada melebihi masa yg ada..namun, aku harus berusaha utk memanfaatkn setiap masa yg telah Kau berikan..

Ya Allah..terkadang aku penat..terkadang aku terasa kudratku tak mmpu utk berdiri teguh lagi..terkadangku rasakan malasnya utk melaksanakan tugasku lagi…namun, aku yakin dan tahu..Engkau telah mmberikanku pilihan utk ke jalan ini..pastinya Kau tahu aku benar2 mmpu utk terus berada di jalan ini..biarpon ianya payah, namun akan terusku berdiri teguh utk menegakkn agamaMu…sedangkan para sahabat dan Nabi lebih banyak berusaha, aku pon boleh begitu..

Ya Allah…terkadang ku rasakan tidak mmpu lagi berada di medan ini..
Ya Allah..mengapa wujudnya fitnah dlm hidup ini??mengapa ianya mesti diwujudkan??
Ya Allah..aku tahu dan yakin..Engkau sentiasa mengetahui setiap apa yg terkandung dlm hatiku..Engkau lebih mengetahui setiap apa yg aku usahakan..Kau teguhkanlah hatiku Ya Allah…moga aku terus kuat dan sabar utk menghadapi dugaan fitnah kepada urusan dakwahku ini..kuatkanlah hatiku ini Ya Allah…

Ya Allah..terkadangku merasakan sgt2 susah utk berada di jalanMu ini..namun, ku yakin dan tahu..ganjaran yg bakal Engkau berikan kepada tiap hambaMu itu sgt tinggi…dan Engkau tidak pernah akan memungkiri setiap janjiMu…

Ya Allah..terkadangku futur..terkadangku leka..namun, janganlah Engkau palingkan hatiku setelah Engkau berikn petunjukMu itu kepadaku…jgnlah Engkau palingkn hatiku dari terus berada di medan agamaMu ini..kuatkanlah aku…teguhkanlah aku…

Ya Allah…pelihara lah setiap ukhuwwah yg terbina..peliharalah setiap persaudaraan itu..jgnlah kerana hal dunia ianya berpecah- belah…satukanlah hati kami…

Ya Allah…lindungilah daku…ampunkalh dosaku…:’(

4 comments:

cahaya petunjuk said...

"di sebalik kepayahan di situlah ada kekuatan"
insyaAllah semakin besar halangan yang menjadi fitnah kepada kita, semakin kuat dan tabah diri kita untuk menghadapi dugaan-dugaan lain.
taddabur ayat ke 29 dan 30 surah al-insan
"sungguh (ayat-ayat) ini adalah peringatan, maka barangsiapa menghendaki (kebaikan bagi dirinya) tentu dia mengambil jalan menuju Tuhannya. Tetapi kamu TIDAK MAMPU (menempuh jalan itu) KECUALI apabila DIKEHENDAKI ALLAH. Sungguh Allah Maha mengetahui, Mahabijaksana"
farahin, you are the chosen one!
Allah maha tahu siapa hambaNya yang mampu nak hadapi semua fitnah dunia ni =)
terus kuat~selamat bermujahadah!

Ahmedkzaman said...

salam..mmg susah mngimbangkn study n dakwah..
that's why if we succeed people will look high upon us..
so dont give up!!
this is our tariq wahidah!!
achieving Mardhotillah is our highest aim

jgn risao..skrg nih dh byk mase utk kite sbnanye..
sbb mlm mkn pjg
cube bhgkn mcm imam ghazali..
1/3=tidur
1/3=ibadah
1/3=study

kn elok tu..hehe..
aku start tido pas maghrib..bgn kol 10..pastu study...
alang2 study smpai kol 2,why not dekatkn diri dgn Allah...
insyaAllah mndapat prtolongn dr situ..

NUR FARAHIN ABDUL ARIF said...

jzkk kak dayah dan ahmed...
hmm..btol tuh kk...ALLAH tau takat kemmpuan kite kn kak kn??jzkk kak cz jadi pendengar setia sy selalu..dok layan kerenah sy yg ngarut2 nih selalu.tp tula ukhuwwah kita kan kan kak???

4 ahmed..hmm..tak leyh la nak wat cam hang wat tuh..ade gak yg tak leyh stad dah..aku selalu tdo kol 12 bngun kol 4.30..insyaALLAH jumpa Allah pon dpt, stad pon dpt..tp...exam2 nih, everything Allah dah tetapkn kn???so, pe kita dpt tuh, tula yg tebaik Allah nak bg..tp kita kenela usaha semaksima mgkin..btol tak???usaha tu penting..insyaALLAH ALLAH sentiasa tlg org yg tlg agamaNya kn???chaiyok 4 u too ahmed..jzkk..

izzahsalim said...

salam,,,
huhu,,TQ,,
peringatan buat diri juga,,
berada dalam jalan ini actually iA
kita dah berada di ambang syurga,jangn sia2 kan,,
xkan nak lepas kan peluang nie,,jangn menyerah kalah,,
kelak rugikan diri,,huhu..
miss u..