Friday, February 13, 2009

sedang aku bergegas pulang ke hostel,dgn kesejukan yg teramat..ku percepatkn langkahku...dengan kemamaian yg teramat, dgn harapan dpt pulang segera utk merebahkan diri...tanpa ku sedari..

"ya ALLAH..sakitnya"

"ya ALLAH farahin macam mane awak boleh jatuh nih? hee..tula lain kali jalan tuh tgk betul2"

aku hanya mampu tersenyum...dan pada waktu ade huluran tangan dari seorg pempuan russia dgn tujuan utk menolongku bangun. n dgn mamai aku mengucapkan "spasiba" dgn senyuman yg paling manis cuba aku berikn atas keprihatinannya itu...dlm hati 'baek jugak org2 russia nih ye'..

baru tersedar dari mamai...lantas aku cuba berfikir...YA ALLAH apa yg aku fikirkan tadi sehingga mmbuatkn aku terjatuh. apakah ade kesilapanku di mana2 yg ingin Kau smpaikn??

sesampainya di bilik...

"eh lambatnyer balik..baru abes usrah ke or mmg jalan2 tempat laen?"

aku senyum..

"takla, mmg td habis pukul 9"

terasa kepenatan yg teramat. mungkin kerana belum habis penat berlin kot. ceh, tak abes2 nak rehat. teringat kata2 naqibahku...

"mungkin ni 1st tyme kot usrah yg wat weekdays kat moscow nih"

tp mungkin dek kelapangan masa yg ada sekarang ni, mmbuatkan kami tidak terasa walopun cket terbeban ataupon keberatan ngn sume nih. juz penat jela kot. lantas aku terpandang kata2 di dindingku...

'JANGAN DIPIKE KEPENATAN DAN KELETIHAN HIDUP DI DUNIA..KERANA KEREHATAN MANUSIA YG SEBENAR ADALAH DI SYURGA..'

lantas mmbuatkan aku tersenyum..benar...kerehatan sebenar adalah di syurga..lantas menjadikan aku berusaha utk tidak memanjakan diri..lantas membuatkan ku terpike akan niatku dalam melaksanakan tanggungjawab ini..YA ALLAH...berat sungguh tanggungjawab ini..sungguh...terlalu byk lagi perkara yg belum aku laksanakan..terlalu byk perkara yg masih belum selesai..peliharalah hatiku ini agar aku tak tersasar dari niat dan matlamat yg sebenar..jika tidak, pastinya bukan keredhaanMU yg ku terima..namun, kemurkaanMU..:(

terkenang segala dosa2ku, membuatkan aku terpike, mmpukah aku menebus setiap kesalahan yg aku lakukan?ya ALLAH...kuatkan aku...jadikanlah aku hambaMU yg sentiasa bersyukur dan bertaubat kpdMU...

inspiring word~insyaALLAH segala penat lelah inilah yg bakal jadi saksi perjuangan kita..kerehatan sebenar adalah di syurga~jzkk :)

No comments: