Wednesday, February 11, 2009

miss jaulah syitawiyah 09



"mmg best jaulah ritu"...

benar..
mmg best...
terlalu best smpai tak tau bagaimana inginku ungkap dgn kata-kata..
mudah utk melakukn segala amal ibadat...
pabila tiada apa2 yg perlu dilakukan...
masing2 membuka Al Quran...
tidakpon, pasti ada saja yg duduk dan tadabbur bersama2..
kemudian, berbincang mengenai Islam bersama...

RINDU???
benar...
aku benar2 merindukn suasana itu..
sgt2 merindukan ssters...
pabila melihatkn wajah mereka..
aku dpt melihat sinaran iman di wajah mereka..
aku dapat melihat semangat utk mmbangunkan Islam yg terpancar di wajah mereka...
benar..
aku sgt merindukan mereka...

namun kini...
aku sudah jauh dari mereka...
namun jauh tak bererti kami benar2 jauh...
aku yakin kami tetap terikat dan berpegang teguh pada 1 tali yg sama..
iaitu agama ALLAH..
cara hidup yg ALLAH tetapkan...
yg mengikut syariat ALLAH...

kerinduan ini lantas menjadikan aku bersemangat utk mencuba mewujudkan suasana itu..
agar semangat yg ada tidak akan luntur..
agar ukhuwwah yg terjalin tidak akan goyah..
agar ukhuwwah yg terjalin kerana ALLAH itu tetap utuh...

SUKAR???SUSAH????PENAT???

farahin....
jalan ini bukan jalan yg dibentang dengan karpet merah..
jalan ini penuh ngn mehnah...
penuh dgn ujian...
kuatkan imanmu...
carik ALLAH di dlm setiap kekuatanmu...
lantas membuat aku teringat...
PENCERAHAN BUKAN UTK ORG MANJA...
yap..itu benar...
pencerahan bukan utk org manja...

farahin..
berlapang dadalah selalu...
sesungguhnya berlapang dada itu adalah selemah2 ukhuwwah...
jgn dibiarkn perasaan dan emosi menguasai urusan dakwahmu itu...
hapuskan segala perasaan terkilan itu...
sesungguhnya syaitan sentiasa berusaha utk merosakkn ukhuwwah itu..
ukhuwwah kerana ALLAH itu...

YA ALLAH...kekalkan keterikatan hati kami ini...sesungguhnya hanya padaMU tempat kami kembalikan segala urusan...

to all ssters....miss u all so much...chaiyokk!!!kerja keras ye!!!moga ALLAH berkati usaha kita semua...

6 comments:

aRa_HaNi said...

salam..
aik dah rindu aku..
he,,gurau je..
moga ALLAh menteguhkan hati2 kita..
ameem..

aizadiha said...

salam farahin
comelnye blog awk ni (kegirangan hatiku)..hehe..teringat lukisan muka awk

jazakillah sis,sbb call balik haritu. actly k.aiza dh jumpe dh pun.sng je rupenye nk pg vokzal. sory tak msg balik sbb line dh xde..:)

apa2pun..sesungguhnya kami pun merindui antunna sume. selamat menegakkan al-haq di moscow sane.

akhawat..memang selalu bertemu & berpisah kerana Allah,
tapi kite perlu yakin..hati kita sentiasa disatukan olehNya=)

tc sis.kirim salam semua kecintaan..hehe

Nur Farahin Abdul Arif said...

jzkk farahani..of coursela rindu sume org..hehe....iA moga ALLAH meneguhkan hati kita sume...chaiyokk dear!!!kerja keras yek!!:)

Nur Farahin Abdul Arif said...

jzkk kak diha..farahin mntk maaf cz lmbat cntact akk cz tdo n cam tak ingat dunia lak penatnyer lek tuh. afwan ye kak..:( tol tuh kak..kita mmg akan selalu bertemu dan berpisah krnNYA..dan iA hati kita sentiasa disatukanNYA. oleh itu, hati kita tak pernah jauh...sentiasa dekat...selamat berjuang jugak kak!!!!miss n luv u too!!!!:)

atam said...

salam wrt..
uwah..jgn nanges2.
nanti aku pon ikot skali.hahaha
hmm..iAllah,jom kte saling menguatkan dan terus buat kerja ni..love all of u sis~

Nur Farahin Abdul Arif said...

tula tyme aku nangis tuh dah takde nmpak muka ko dah..ade kay d..farah jer..hmm..miss n luv u all too!!!!take care dear..kerja keras yek..nnti iA kita jumpa lagi:)