Sunday, December 28, 2008

jgn berputus asa....:(

tersentuh dengar lagu damba kasih nie di pagi hari ni..
Ya ALLAH...semakin aku cuba utk menghampiriMu, semakin kuat Kau mendugaKu..
Ya ALLAH...terkadang aku lupa Kau sedang manguji keimananKu, namun aku terus leka dek nafsu diri yang tak dikawal dan ditahan..
Ya ALLAH...layakke aku utk ke syurgaMu?
Ya ALLAH...tersentuh dan sgt terasa dengan setiap ayat2 dlm surat cintaMu..

Dan bersegeralah kamu mencari ampunan dari Tuhanmu dan mendapatkan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan bagi org2 yg bertaqwa, iaitu orang2 yg berinfak, baik di waktu lapang mahupun sempit, dan orang2 yg menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang lain. Dan Allah mencintai org yg berbuat kebaikan, dan juga org2 yang apabila MENGERJAKAN PERBUATAN KEJI ATAU MENZALIMI DIRI SENDIRI, segera MENGINGAT ALLAH, lalu memohon ampunan atas dosanya, dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa- dosa selain Allah? Dan mereka TIDAK MENERUSKAN PERBUATAN DOSA itu sedang MEREKA MENGETAHUI.<3:133-135>

Ya Allah..adakah aku sudah benar2 berjihad dan bersabar??

Apakah kamu akan mengira bahwa kamu akan masuk syurga,padahal belum nyata bg Allah org2 yg berjihad di atr kamu, dan belum nyata org2 yg sabar.<3:142>

Jihad yg diertikan di sini adalah berperang utk menegakkn Islam dan melindungi org Islam, memerangi HAWA NAFSU, mendermakan harta utk kebaikan Islam dan umat Islam dan membenteras kejahatan dan menegakkn kebenaran..apakah aku sudah benar2 melaksanakn keempat2 ni??layakke aku masuk syurgaMu??bagaimana utk berhadapan dgnMu nnti Ya Allah...

Dan terhadap dua org yg melakukan perbuatan keji di atr kamu, maka berilah hukuman kpd keduanya. Jika keduanya taubat dan memperbaiki diri, maka biarknlah mereka. Sungguh Allah Maha Penerima taubat, Maha Penyayang. Sesungguhnya bertaubat itu hanya pantas bg mereka yg melakukan kejahatan krn TIDAK MENGERTI, kemudian segera bertaubat. Taubat mereka itulah yg diterima Allah. Allah Maha Mengetahui, Maha Bijaksana. Dan taubat itu tidaklah diterima dari mereka yg melakukan kejahatan hingga apabila datang ajal kpd seseorg di atr mereka, barulah dia mengatakan, "SAYA BENAR2 BERTAUBAT SEKARANG." <4;16-17>

Ya Allah..berikanlah aku kekuatan...adakah aku benar2 sudah bertaubat dari melakukan tiap perkara yg Kau larang??
tp,walau sesusah manepon ia, aku harus berusaha mengubahnya..aku tak boleh berputus asa dengan rahmat Allah...

Katakanlah, "Wahai hamba2Ku yg melampaui batas terhadap diri mereka sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa- dosasemuanya. Sungguh, Dialah Yang Maha Pengampun, Maha Penyayang.<39:53>

Ya Allah...kurniakan aku cintaMu yg sebenar2nya..kurniakan aku cinta org2 yg mncintaiMu..agar sentiasa teguh kecintaanku padaMu..

P/S:jzkk kak sudi ingatkn sy. sudi layan sms n ym sy pagi2 hari ni...:'(

No comments: