Sunday, December 6, 2009

tenanglah wahai hati...... ;(

tenanglah wahai hati yg bersedih...
kembalilah pada yg menciptaMU utk menentukan apa yg terbaek harus kau tempuh dalam hidupmu...
bersabarlah wahai hati yg menangis...
kerana engkau tidak keseorangan...
engkau tidak dibiarkn hanya dengan kesenangan...
tetapi...
ALLAH kadangkala menguji untuk menunjukkn kasih sygNYA padamu...

lebarknlah senyumanmu wahai bibir...
dengan senyuman melahirkan aura manis di hatimu walaupon engkau tidak merasakannya...

menangislah semahumu....
menangisla semahumu di tunduk sujudmu pada Tuhan Yg Menciptakn kesedihanmu...
merayu dan mengharaplah pada DIA yg menghadirkan rasa SEDIHMU...
kerna...hanya DIA yg berhak menarik dan menenangkn hatimu...

ALLAHU AKBAR...
ALLAHU AKBAR....
ALLAHU AKBAR....

"Ya Allah, aku mohon pilihan kepadaMu dengan ilmuMu dan
aku mohon ditakdirkan untuk mendapatkan yang terbaik antara dua atau beberapa
perkara dengan kekuasaanMu, juga aku mohon kepadaMu akan keutamaanMu yang
agung, karena sesungguhnya Engkau adalah Maha Kuasa sedang aku tidak kuasa apa-apa,
juga Engkau adalah Maha Mengetahui sedang aku tidak mengetahui dan Engkau adalah
Maha Mengetahui segala sesuatu yang ghaib.

Ya Allah, jikalau Engkau mengetahui bahwa perkara ini memang baik untuk agamaku,
kehidupanku dan akibat perkaraku, baik untuk urusanku
sekarang dan urusanku di kemudian hari, maka takdirkanlah itu untukku dan
permudahkanlah mendapatkannya padaku, selanjutnya berilah keberkahan padaku dalam
urusan itu.

Tetapi jikalau Engkau mengetahui bahwa perkara ini adalah buruk untuk
agamaku, kehidupanku dan akibat perkaraku, baik untuk
urusanku sekarang dan urusanku di kemudian hari, maka belokkanlah itu dari diriku dan
belokkanlah aku daripadanya, lalu takdirkanlah mana-mana yang baik untukku di mana saja
adanya kebaikan itu dan seterusnya berikanlah keridhaan padaku dengan melakukan yang
baik tadi."


No comments: